Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-02-23

Tyresös första politiska blog?

Idag så har det äntligen hänt, det som jag sedan en tid bestämt mig för, nämligen att börja blogga. Det är ett sätt för mig, att lite då och då kunna beskriva och publicera viktiga händelser med egna ord. Att skapa utrymme för egna funderingar, åsikter och starta debatt! Min blogg för det mesta handla om Tyresö och det som händer där. Men nog kan händelser i omvärlden och egna askapader utanför kommungränsen också vara relevanta.

Om det blir en framgångsrik arena eller ett magplask är svårt att förutse, men det verkar i allafall som att BERGÈRUS 2006 TYRESÖ - är Tyresös första politiska blog!