Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-02-24

För en gångs skull hoppas jag att PJ har rätt!

Svenska Dagbladets, PJ Anders Linder beskriver i sin ledarblogg, tre möjliga kandidater till jobbet som ny politisk chefredaktör för Norrländska Socialdemokraten. Jag hoppas att PJ är initierad och har rätt.

Göran Färm, Stig-Björn Ljunggren och Lars Stjernkvist som alla pekas ut av PJ, är tre progressiva krafter, som var för sig, kan få slut på gnället och käbblet på de socialdemokratiska ledarsidorna. Socialdemokraterna behöver mindre av isolerade motkrafter och mer av radikala och nydanande krav på samhällsförändring. Viva PJ!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida