Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-10-25

Intressanta nyhetsbrev

Det känns som det går 13 nyhetsbrev på dussinet. En del är väl bra andra är sämre, många är bara kommersiella. Få är riktigt spännande. Olle Wastberg, som är chef på Svenska institutet ger dock ut ett riktigt bra nyhetsbrev till nytta för den som vill "omvärldsbevaka lite". Det är alltid skarpsinnigt och intressant och ger åtminstone mig en del nya tankar, både när jag delar och när jag inte delar Wästbergs åsikter och iakttagelser.

Olle Wästberg är från början Folkpartigängare av socialliberalt snitt, statssekreterare, sedan chefredaktör för Expressen och innan Svenska Institutet, så var han Svensk Generalkonsul i New York.

Wästberg skildrar i hög utsträckning det amerikanska samhällslivet. Mat och design, men också vad som händer i Sverige. Han har en förmåga som få borgerliga skribenter saknar (och en hel del sossar oxå, för den delen) - nämligen att både kritisera och berömma sakers tillstånd, utifrån åsikter och inte beroende av vem som levererat dem.

Om du vill prenumerera på Nyhetsbrevet, kan du göra det här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida