Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-10-31

Torgmöten

I lördags, ungefär samtidigt som Göran Persson inledningstalade på den Socialdemokratiska partikongressen i Malmö, så genomförde Socialdemokraterna i Tyresö två torgmöten. Ett i Tyresö centrum och ett i Granängsringen.

Själv så var jag med i Granängsringen, vi var fem stycken partivänner som mellan kl 11.00 - 13.00 genomförde mötet. Inga högtalare och sådant tjafs, utan vi hade vår mobila valstuga, en bättre begagnad husvagn som är uppstripad med sosserosen, ett cafébord och informationsmaterial.

Det var ingen våldsam anstormning av människor vid Granängsringen, men vi värvade en ny medlem, pratade med folk i ett behagligt lördagstempo.

Socialdemokraterna har regelmässigt ett informationsbord varje lördag i Tyresö centrum. Så ser partivardagen ut oaktat av vad statsvetare skriver och DN rapporterar.

Jag som är heltidspolitiker tycker att dessa möten och andra kontakter med Tyresöbor, är själva efterrätten i det politiska uppdraget. Det är en viktig kontrast till alla ganska grå sammanträden i Vita huset.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida