Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-03-26

Brand i Trollbäcken

Eloxal i Trollbäcken brinner. Jag kände på kvällen brandrök, någon stund senare ringde telefonen och jag fick reda på att det var en omfattande brand i Eloxals lokaler på Skogsängsvägen. Jag ringde till Tyresös kommunchef, som inte själv bor i kommunen. Nu såg jag på dn.se och sr.se att evakuering av boende i närområdet skett på Kumla skola.

Som förtroendevald politiker kan jag konstatera att det inte är att betrakta som ett krisläge och gör därför klokast i att hålla mig därifrån, så att brandförsvar och kommunens personal kan arbeta ostört med att släcka branden och hjälpa de boende. Lägger mobilen brevid sängen i den händelse läget skulle förändras.

UPPDATERING: 2006-03-26, kl 01.30 - Nu har även Aftonbladet med nyheten på sin nätsida.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida