Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-03-22

Jag har talat på Rotary

Idag har jag gjort något nytt. Jag var inbjuden att hålla föredrag vid Rotaryklubbens lunchmöte i Tyresö. Mötet ägde rum på Resturang Masten.

Jag talade bland annat på temat: Framtidens Tyresö. Om äldre-utveckling, vad som ska hända när alla ungdomar lämnar gymnsiet, den nya arbetsmarknaden och vad som är viktigt för att skapa tillväxt Stockholmsregionen. Samt hur bostadspolitiken i hög omfattning inte bara är viktig som eget politikområde utan att det i hög grad påverkar alla de andra områdena som jag räknade upp.

Det blir naturligtvis ganska schematiskt när man ska skapa en berättelse om allt detta på en halvtimme. Men reaktionerna var iallafall spontant positiva.

Jag kan nu konstatera att min erfarenhet berikats genom att ha varit på ett möte hos Rotary.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida