Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-03-07

Jag gillar inte Schlagerfestivalen, men jag håller på...

...min gamla klasskompis syrra på lördag.
I lördags så såg jag på festivaluttagningen med ena ögat, det andra och jag var fokuserade här vid datorn. Enda gången som jag släppte fokus från datorn, var när pudlarna lirade. Jag gillar ju hårdrock och det spelade pudlarna också. Och de gick till final.

Nu på lördag håller jag på Annika Ljungberg och Rednex. Annika och flera i Rednex är från TYRESÖ. Och jag har som sagt gått i samma klass som Annikas syrra. Bara en sådan sak! Förutom hårdrock och blues har jag de senaste åren börjat lyssna på bluegrass, som är en del av countryn. Nu för tiden så lär Rednex spela en blandning av bluegrasshillbilly, country och ett beat som ska funka på dansgolvet.

Sedan 1994 och "Cotton eye Joe" har Rednex sålt 10 miljoner skivor i Europa, framförallt i Tyskland. Coolt tycker jag.

Annika Ljungberg har också ett samhällsengagemang. För vem minns inte när Annika Ljungberg tillsammans med riksdagsmannen Jan Emanuel Johansson (s) besökte Kinas ambassad med krav om importförbud av pälsar därifrån på grund av landet behandling av djur.

Om låten på lördag är bra har jag ingen aning om. Men Carola, Roger Pontare och schlager i allmänhet är inte upplyftande. Och de är trots allt från Tyresö. Leve Rednex!

2 kommentarer:

Klockan 8:20 em , Anonymous Anonym sa...

Det var faktiskt grym jag-mötte-Lassie-varning på det!!! Och för övrigt undrar vi om du dog där vid datorn? Det var hundra år sedan du bloggade sist! Detta påpekar - över min axel - en vars blogg du HÅNAT för inläggens sällsynthet...

 
Klockan 1:24 fm , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Hallå! Ni får väl skrolla uppåt lite, jag har faktiskt 12 inlägg som är nyare än detta inlägg. Det var 11 innan ni skrev er lilla kommentar. Ni har väl bredband i Götet?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida