Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-03-01

Dagens jubileum - 2 år som oppositionsråd

Idag har jag varit Socialdemokraternas oppositionsråd i Tyresö i precis två år.

Jag blir mer och mer övertygad om att arbetet ska utgå från värderingar, idéer och visioner - även om kommunalpolitik per definition handlar om att hantera väldigt mycket praktiska saker och realpolitik. Men just därför är det viktigt att både kunna hålla den ideologiska kompassnålen i rätt riktning och samtidigt samarbeta och vara pragmatisk.

Nu hoppas jag att tiden fram till valdagen (och även efter den) kan koncentreras på politikens innehåll. Det förtjänar både vi som arbetar politiskt på olika sätt, men framförallt väljarna.

Förhoppningsvis har jag bara ett drygt halvår kvar som oppositionsråd. Sedan hoppas jag att Tyresö får en majoritet där Socialdemokraterna ingår. Men det bestämmer som sagt väljarna och de har alltid rätt!

3 kommentarer:

Klockan 9:26 fm , Anonymous Anonym sa...

Grattis, tror du är ett UTMÄRKT "råd"

Kämpa på med sakpolitiken i ideologins färdriktning.

 
Klockan 11:37 fm , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Tusen tack Fredrik! Det värmer.

 
Klockan 7:16 em , Anonymous Anonym sa...

Grattis till jubileet! Ett bra träningspass inför maktövertagandet! Hoppas att du också har en strategi - och att det märks ;-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida