Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-02-22

Ett borgarparti? Å vad ska det heta?

Läser i Aftonbladet att Leijonborg vill ha ett (1) borgerligt parti i Sverige. I själva ingressen går följande att läsa:

De borgerliga partierna borde gå till val under gemensam flagg, och använda sig av en enda partibeteckning. Det anser folkpartiledaren Lars Leijonborg - men han får inget stöd för de tankarna hos de övriga tre borgerliga partierna.

- Föga förvånande kan jag tycka eftersom jag dagligdags följer de fyra borgerliga partierna kommunalt i Tyresö. Där bestämmer i alla fall Moderaterna. Folkpartiet gillar numera vårdnadsbidrag och(kd) håller tätt med den ena konstigheten efter den andra, beträffande alkoholtillstånd, som passerar kommunstyrelsen. Centern säger som vanligt ingenting om någonting.

Så min fråga, bästa läsare är följande: Vad ska det nya borgerliga partier heta? Svar emotses gärna under detta inläggs kommentarer. Jag ska själv lämna ett förslag där...

4 kommentarer:

Klockan 11:11 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Jag föreslår Moderaterna

 
Klockan 5:53 em , Blogger Patric Rylander sa...

Jag föreslår att vänsterpakten går samman under namnet Vänsterpartiet.

Det är ju ändå där som vänsterpakten har sina ideologer i Tyresö och det är ju ändå v och mp som dikterar villkoren för samarbetet på riksnivå :)

Välkommen till min blogg igen. Den har nystartat efter några månaders uppehåll för pappaledighet.

http://patricrylander.blogspot.com/

Hälsningar!

Patric Rylander (kd)

 
Klockan 9:49 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Kul att du är tillbaka, jag har med jämna mellanrum kikat in och noterat att det inte funnits några nya inlägg. Jag ska med spänning följa dina kommande, mer frekventa postningar. Som sagt, välkommen tillbaka!

 
Klockan 9:33 em , Anonymous Anonym sa...

Moderaterna som namn för den borgerliga alliansen är ganska välfunnet. Det är ju i alla fall dom som bestämmer. Det har ju visat sig inom alla områden från hastighetsbegränsningar till inköp av råvaaror. I alla fall här i Tyresö.
Att Patrik Rylander väljer att besvara ett inlägg med ett svar som berör en helt annan fråga är belysande för vilsenheten inom det borgerliga lägret.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida