Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-02-15

Årsmöte i Kommunal sektion 5 Tyresö

Ikväll genomförde Kommunals sektion 5 i Tyresö sitt årsmöte. Det är fackföreningen för alla barnskötatare, undersköterskor, vårdbiträde och assisteneter i omsorgen. De som jobbar med skötsel av kommuens gator,parker och idrottsplatser, med flera.
Jag var där inbjuden att fungera som mötesordförande. Vilket jag också blev vald till. Årsmötet behandlade verksamhetsberättelsen. Gick igenom förra årets ekonomi. Sektionen omsatte lite drygt 103 000 kronor detta verksamhetsår. Valde halva styrelsen på två år (den andra halvan förra året, bland annat sektionsordföranden - Inger Sarensten). Dessutom tog årsmötet en del andra formaliabeslut.

Efter årsmötet så fick vi en stunds informell pratstund över en landgång och mineralvatten.

1 kommentarer:

Klockan 9:37 fm , Blogger Nathalie Sundesten Landin sa...

Så har jag utmanat dig på en ny...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida