Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-02-12

En lördag med seminarium

Igår så hade Socaildemokraterna i Tyresö ett internt seminarium kring fyra politiska frågeställningar som jag ansvarade för. Det var mellan kl 10.00 och 15.00 i Bollmora föreningsgård.

Vi har under hösten haft ämnesvisa studiecirklar kring sju andra politikområden. Men för kultur-, hälsoutvecklings-, fritids- och personalpolitik så genomfördes arbetet i seminarieform.

Nästa steg är att skriva ett underlag till kommunalpolitiskt program för 2007-2010, de ska sedan skickas ut till partiets grundorganisationer i Tyresö. Trollbäckens s-förening, Krusboda, s-förening, den socialdemokratiska kvinnoklubben etc, etc.

Sedan ska programmet slutgiltigt antas av ett medlemsmöte i april.

En seg och långdragen process kan tyckas, men samtidigt så är resan lika viktig som resmålet. Det ska hålla att gå till val på och det ska hålla i fyra år under hela nästa mandatperiod. Alla medlemmar som själv vill ska kunna känna ett medägarskap med programmet. Först då blir det både bra och starkt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida