Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-02-12

Harry Schein har avlidit

En stor personlighet har gått ur tiden. Harry Schein hade en sällsynt förmåga att kombinera en total brist på inställsamhet, med sarkasm och ironi. Samtidigt som han kunde uttrycka både ilska, en stor portion humor och ändå behålla värmen.

Jag tänker naturligtvis också på hans kolumner i DN, men också som valkommentator hos Robert Aschberg i TV3 och i andra TV framträdanden. Glimmrande till både innehåll och framförande.

Jag har inte läst någon av hans böcker, men ska nog göra det när jag får tid. Visst är det märkligt att en sådan tanke kommer över en, först när en person har avlidit.

Och tänk att vara mer än vital vid 81 års ålder. Och samtidigt dricka en halvliter Cutty Sark och bolma i sig 50 cigaretter - om dagen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida