Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-01-30

Personvalsinslaget i partivalet

I går, söndag så var jag på Runöskolan och talade om personlig profilering och personvalsinslaget i partivalet. Målgruppen var deltagare i projektet 900 ledare från Stockholms län, Stockholm, Gävleborg, Dalarna och Värmlands partidistrikt.
Vi var två inledare till det passet,förutom mig hade de också bjudit in Stig-Björn Ljunggren att tala. Stig-Björn redovisar i sin helhet sitt inlägg på den egna bloggen.
Själv talade jag fritt till OH bilder, men det handlade om den rapport som partistyrelsens personvalsgrupp, där jag var ordförande, lämnade för några år sedan samt om den del i en SOU som behandlade invandrarkandidaterna i personvalet 1998.

Det blev en kul förmiddag med många diskussioner.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida