Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-01-01

Sverige i världen 2006

Många skriver om året som varit och försöker att summera det på bästa vis. Alltså om saker som redan har hänt. Andra skriver om året som står för dörren. De gissar mer eller mindre kvalificerat kring det som kommer att hända. Jag tänker inte göra något av detta här, utan istället tipsa om fyra bra dagstidningar som publiceras på nätet, en på svenska och tre på engelska. Jag ska själv försöka att bli bättre besöka dem mer regelbundet 2006 än vad jag orkade göra 2005.

1. Hufvudstadsbladet - finsk dagstidning som skriver på svenska.







2. The Guardian - en av de ledande dagstidningarna i UK.



3. The Prague Post - en engelskspråkig tjeckisk dagstidning.





4. The Manila Times - är som alla tidningar på Filipinerna engelskspråkig. Eftersom engelska är det officiella myndighetsspråket.

1 kommentarer:

Klockan 9:48 em , Blogger paradox55 sa...

Hej Anders. Bra tips om tidningar på nätet. Här får du en nyhetssite som ger en annan vy...
http://english.aljazeera.net/HomePage

Det är bra att få en helhetsvy...
nyhetsbyråerna i väst har ofta monopol på nyheter och synen av vad som händer idag.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida