Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-12-30

Expressens Kinareportage. Del 3

Expressen har inte alldeles oförtjänt fått en del stryk de senaste veckorna. Samtidigt så finns det som alltid på en stor tidning som Expressen, såväl bra som dåliga journalister, likväl som det på t.ex Skanska sannolikt finns både bra och dåliga snickare.

Nåväl. Idag fortsätter Expressens sitt utmärkta reportage om Kina. Gör som jag läs: Del 3.

Den som vill ha mer kunskap kan läsa om "8 fakta om Kina" respektive om rapporteringen kring den Kinesiska "utbildningsexplosionen i 6 steg".

Själv hoppas jag på både mer diskussion och mer debatt kring utvecklingen i Kina. Både diskussion och debatt behövs för att vi ska få denna fråga mogen här hemma.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida