Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-01-15

Socialdemokraternas Julgransplundring

Igår genomförde Bollmora Socialdemokratiska förening den årliga Julgransplundringen. Fler deltagare och ett lyckat arrangemang kan sammanfatta dagen. Det kom drygt 120 personer allt som allt, med både barn och vuxna. Uppskattningsvis var en dryg tredjedel av de vuxna partimedlemmar. Resten var glada Tyresöbor som hörsammat inbjudan.
Julgransplundringen började med en tipspromenad för barnen, med frågor som anpassats till olika åldersgrupper. Fiskdamm och chokladhjul var andra självklara inslag. Dragspel spelade en man som heter Börje, han hade precis en sådan kavaj i vinrött med blanka knappar som dragspelare på en julgransplundring ska ha. Marie Linder, min företrädare skötte sång och dans runt granen, med den äran. Det är klokt att man inte ärver alla uppdrag:-)
Sist men inte minst så kom självaste tomten och delade ut godispåsar till alla barnen, precis innan de skulle gå hem.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida