Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-01-28

Bo Ramone slutar på rockklassiker. Trist!

Igår eftermiddag så lyssnade jag på det sista radioprogrammet med Bosse Johander eller Bo Ramone som är hans artistnamn. Bosse har jobbat många år som programledare på Rockklassiker 106,7. Han har haft förmågan att blanda allvar med humor, det klassiska med det nya och har enligt min uppfattning varit den stjärna som lyst allra klarast i Stockholmsetern.

Musiken kommer förmodligen att vara den samma, men sannolikt blir det någon trist plattvändare (ja, jag vet att alla låtar ligger på datorn...) som tar över, vars personlighet knappt dörröppnarna på Konsum reagerar för.

Morgonrocksduon Ian&Ina är visserligen profiler och de är helt okey i lagom doser. Men ibland blir det bara lite för mycket.

Jag är i grunden förändringsbenägen, men nu är jag missnöjd och sur. De verkar helt enkelt ha snott en av mina trevligaste mediavanor.

11 kommentarer:

Klockan 1:55 em , Anonymous Anonym sa...

Så sant som det är sagt de två bästa har tyvärr slutat på Rockklassiker 106,7, Cloffe och Bosse vi saknar er...

 
Klockan 2:14 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Mina favoriter var Bosse och Dr Rock. Men Cloffe var också bra. Däremot så är det en ren plåga att lyssna till Dave Nerge, han är på samma nivå som en pubertal 15-åring, förhoppningsvis är han annorlunda när han inte är i etern.

 
Klockan 2:56 em , Anonymous Anonym sa...

Vet någon var han tog vägen, till annan radiokanal?, missade tyvärr sista sändningen efter 16.00

 
Klockan 3:01 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Har inte den blekaste...

 
Klockan 5:57 em , Anonymous Anonym sa...

Dr Rock och Bosse var absolut dom två bästa programledarna Rockklassiker har haft och båda två vart nomenerade till det stora radio priset av Svenska Radio akademin och bägge får sparken,Verkar inte det jävligt sjukt???
MVH:Anders

 
Klockan 10:51 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Jo, och nu stänger jag av radion på eftermiddagen. Jag pallar bara inte med Dave in the afternon. URK! Och då är jag minsann ingen moraltant. Det är tjatet som är för mycket.

 
Klockan 10:37 em , Anonymous Anonym sa...

För några år sen hade dom rätt bra programledare på rockklassiker varje dag. Nu är det bara fåntrattar kvar. Man får spunk av att lyssna på dom så jag lyssnar på egna cd skivor och rix morgonzoo.
Ina och Ian är som dagis ungar med kiss och bajs humorn.
Vart tog kunskapen vägen.
Rocktjejer finns inte heller kvar.

 
Klockan 1:57 em , Anonymous Anonym sa...

Jag säjer följande DOKTOR ROCK där var kunskapen och programledaren som fick Rockklassiker att Rocka!!resten är skit programledare.
okej Bosse va bättre än Dave och kiss och bajs dagiset Ian och den okunnige Ina.

Tack
Gunnar

 
Klockan 3:18 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Jag delar i långa stycken din uppfattning. Dock tycker jag att Bo Ramone väl håller samma höga klass som Doktorn. Dock med en lite annan musikalisk profil. Doktorn har väl mer min musiktradition i sig, men av Bosse fick jag lära lite nytt. Bra på olika vis.

 
Klockan 9:03 em , Anonymous Anonym sa...

Den jag saknar otroligt mycket på Rockklassiker är Doktor Rock !! Han sa vad han tyckte om allt han var väldigt duktig i ämnet Rock! spelade otroligt bra plattor från sin egna samling.
Jag saknar dig Doktorn och många med mig!!!!!!!!!!!!!!!!Kom tillbaka.

Lena

 
Klockan 1:39 fm , Anonymous Anonym sa...

Ta tillbaks Doktorn igen för helvete !!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida