Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-01-29

Bloggutmaning från Maryam! (den första faktiskt)

Jag är utmanad av Maryam och jag antar utmaningen:

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ned i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1. Jag dricker inte kaffe, däremot är jag nästan beroende av Coca-Cola light. Dricker ungefär 1,5 liter om dagen. Smaskens!

2. Arbetar bäst under press. Gärna med en kniv mot strupen och en pistolmynning mot pannan. Gillar korta deadlines.

3. Jag handlar inte varor med rabattkupong. Om man gjort sig omaket att skaffa sig MedMera kort eller ICA kort, varför ska jag då behöva hålla reda på kuponger. Så om de i kassan frågar om jag har kupong, så lämnar jag varan där och berättar om min princip.

4. Taskigt tålamod. Framförallt med de som velar och tar lång tid på sig vid enkla beslut. Å ena sidan och å andra sidan. Urk.

5. Jag gillar inte hundar. De luktar illa, hårar ned (och jag är minsann ingen pedant...). Och de flesta är mer eller mindre farliga. Alla med högre mankhöjd än knäna betraktar jag som potentiella mördarhundar. Undantaget är grannens jycke - Ebba - invandrad från spanien som nu blivit ett riktigt charmtroll. Även här - Ingen regel utan undantag.

Jag skickar denna vidare till Bengt, Dag, Cissi, Therese och Fredrik.

4 kommentarer:

Klockan 11:19 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Yes, det räcker om - poliser, blinda, bönder och jägare på landet samt ensamma tanter med blåtonat hår boendes på Östermalm -
Har jycke

 
Klockan 9:11 fm , Blogger Nathalie Sundesten Landin sa...

Jag delar helt er uppfattning. Runt Lötsjön och Råstasjön kryllar det av okopplade hunder - skitläskigt. "Han är ju så snäll" - pyttsan heller!

 
Klockan 9:03 fm , Anonymous Anonym sa...

Känner stor sympati med mycket av dina "fel" som nog mera är ett modus vivendi. Särskilt det där med "pistolmynning mot tinningen och kniv mot halsen eller hur det var". Det är då man jobbar bäst. Läskigt men sant. (Förresten tycker jag det är kul att få ta över jobbet att göra en "Abbestreamer"!) Dock är jag kass på kedjebrev - även om jag är hedrad av urvalet! Jag inga problem att lista saker jag är dålig på eller tycker illa om - det sköter min hjärna så bra alldeles själv utan min medverkan. Men i min blogg skriver jag saker som får mig att känna mig klok och insiktsfull, insatt och begåvad. Och gärna lite, lite vacker :-)

 
Klockan 8:02 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

"Abbestreamern" kommer ursprungligen från Blairs första valkampanj 1997. Sedan gjordes den i exakt färgåtervinning regionalt 1998 i Stockholms län. Det var bara logotypen och en översättning till svenska som var det nya. Sedan har den flyttats till den nationella nivån och utvecklats lite.
Jag hoppas den får behålla sitt namn, det vore också roligt om än malplacerat med en liten bild:-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida