Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-01-28

Internationellt seminarium om Filippinerna

Idag genomförde Socialdemokraterna i Tyresös internationella utskott ett seminarium om Filippinerna. Det handlade om livsvillkor, politiska läget och om vårt systerparti där - Akbayan.

Medverkande var min gode vän, partiombudsmannen i Uppland, Bertil Kinnunen, som på ett fantastiskt kunnigt och engagerat sätt berättade både om landet, konstitutionen, partistödsprojektet och mycket annat.

Internationella utskottet hade också lagat en klassisk Filippinsk kycklingrätt, som vi deltagare fick serverad till självkostnadspriset 50 kronor.

Representanter för Akbayan besökte Tyresö under deras Sverigebesök i höstas, om det kan du läsa här.

Hösten 2004 deltog jag själv i en resa till Filippinerna, där jag bland annat talade på deras konferens för borgmästare med partibeteckningen - Akbayan. Vill du läsa reserapporten så kan du göra det här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida