Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-02-03

Bara misstänkliggöranden

Jag har i mars, maj och december förra året, i detta forum, ondgjort mig över att Sveriges största dagstidning - numera har Sveriges i särklass minst läsvärda debattsida.
Lotta Gröning som är föreståndare är dessutom den offentliga person, möjligtvis i konkurrens av Expressens Ulf Nilsson, som sprider mest dynga gnäll och misstro omkring sig. Hon får till och med Maud Olofsson att framstå som en positiv, konstruktiv och pragmatisk framtidsorienterad visionär.
- Jag har inga som helst bekymmer med att människor tycker olika, att de blir osams i sak eller att känslorna hettar till. Tvärtom! Men när defaultvärdet är att misstänkliggöra och tro det sämsta om människor - då blir jag bara så trött!

I det här blogginlägget från Lotta Gröning, så illustreras detta tonläge på ett oerhört tydligt sätt. Man blir bara så trött!

1 kommentarer:

Klockan 6:27 em , Anonymous Anonym sa...

Men Gröning är ju emot EU så det är väl bara logiskt. Kul att hon avbryter sitt bloiggande för "att tänka"...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida