Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-02-20

Utmanad - igen!

Jag är för andra gången i mitt långa bloggliv utmanad. Denna gång är det Nathalie som dragit ner händerna mot pistolhölstret.

Reglerna lyder som följer: Du skall göra upp en lista på fem BRA saker eller egenskaper du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Bra saker om dej själv.

1. Har lätt för att fatta beslut - Ibland blir det fel, men oftast känner jag att det hamnar ungefär där det var tänkt. Avskyr när folk velar, skjuter upp och utreder. Eller än värre, när de fegar ur.

2. Humor – Försöker för det mesta att göra mitt jobb med en liten dos av humor. Det blir roligare då, både för andra och en själv. En del verkar ta både livet och sig själva, på alldeles för stort allvar.

3. God organisatör - Har lätt för att strukturera, sortera, planera och genomföra. Får saker att hyggligt snabbt gå från babbel till verkställighet. Hugger då och då bort en massa onödiga möten(vilket andra ibland blir sura över).

4. Stresstålig – Har en ganska hög stresstålighet. Blir egentligen bara stressad när det är mycket att göra och andra såsar runt i filttoffeltempo. Reagerar precis tvärtom när det är tokmycket att göra och omgivningen är upplösningstillstånd, då blir jag istället lugn och metodisk.

5. Arbetsmyra – Har nog många fel och brister, både sådana jag känner till och sådana som är dolda - Men jag är definitivt ingen latmask.


Jag utmanar: Juhani Kulo, Coola morsan, Therese Wisén, Fredrik Olsson och Gunilla Svantorp.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida