Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-02-28

Olof Palme

Idag är tidningar och TV fyllda av minnesbilder av Olof Palme. Detta med anledning av att det är 20 år sedan vår partiordförande och statsminister mördades.

Flera (s) bloggare har skrivit inlägg om Olof Palme. Nathalie Landin, Magnus Ljungkvist och Jonas Morian skriver alla både personligt och bra.
Men, allra, allra starkast är Dag Larsson som genom en bild och framförallt ett fantastiskt citat levandegör Socialdemokraten Olof Palme.

Jag väljer att inte skriva något personligt, utan ber er istället att läsa Dagges blogg.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida