Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-02-25

Undantagstillstånd på Filippinerna

Det råder enligt TV 4 undantagstillstånd på Filippinerna. The Manila Times rapporterar att både högerkrafter och kommunister attackerat demokratin på Filippinerna. Så här skriver dess nätupplaga:
"President Arroyo on Friday proclaimed a national emergency in the face of what the military said was a foiled attempt by right-wing soldiers and communist rebels to bring down her administration."

Själv känner jag mig mest orolig över min gode vän Beril som reste dit i onsdags och även för kompisarna i Akbayan för deras säkerhet, som naturligtvis är långt mycket mer hotad än Bertils.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida