Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-03-25

Ny översiktsplan för Tyresö kommun

Idag har jag tillsammans med Lennart Jönsson och Gunnar Frisell, båda (s) ledamöter tillsammans med mig i kommunstyrelsens planberedning, haft medborgarsamtal kring den nya översiktsplanen för Tyresö kommun. Det handlar om var nya bostäder ska byggas, hur service och kommunala verksamheter ska placeras. Kort sagt, hur Tyresö ska se ut i framtiden.
Vi stod vid träffpunkten i Tyresö centrum idag mellan kl 10.00-14.00. Många bra samtal med olika kommuninvånare blev det i allafall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida