Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-03-07

Heder åt Birgitta Olsson (fp)

Inom Folkpartiet förs just nu en politik som baseras på testballonger och allmän populism. Invandare som kritiserar invandrare och som ska bevisa att de är hårdare och mer oförsonliga än vad någon annan etablerad politiker vill eller kan vara.

Jag är inte liberal, utan Socialdemokrat. Men när Birgitta Olsson (fp) uttrycker kritik mot sitt eget parti, så imponerar förmågan att använda sin socialliberala ideologi istället för lättvunnen populism. Birgitta Olsson är att beundra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida