Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-04-12

De Danska Sossarna har valt ordförande - Medlemsomröstning på dess hemsida

De Danska partivännerna har valt en ny partiordförande. Det blev en kvinna, Helle Thorning-Schmidt, 38 år och ny i Folktinget, men med en bakgrund som Europaparlamentariker.

Valdeltagandet var högt. 88% av de Danska partivännerna deltog i omröstningen och Helle Thorning-Schmidt fick 53% av rösterna.

Själv vet jag inte speciellt mycket om Helle, men helt uppenbart är att den Danska Socialdemokratin behöver en omstart. Och efter mediarapporteringen har ett hopp tänts hos mig. Kolla gärna på deras hemsida: http://socialdemokratiet.dk/Default.aspx

4 kommentarer:

Klockan 7:38 fm , Blogger paradox55 sa...

Hallå där Anders...

Nu vill jag se fler inlägg om Lokal politiken...

Jag bor ju här i Tyresö och intresserad av vad som händer i den politiska sfären lokalt...

Man skulle ju kunna tro att du ska flytta till England...

 
Klockan 8:25 fm , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Hej,
Du har helt rätt. Men just detta inlägg handlar om Danmark. Jag börjar närma mig Tyresö igen...

Fast jag kommer nog beröra valrörelsen i Storbrittanien några gånger till innan den 5 maj.

Men visst, fler inlägg om Tyresöpolitiken ska det bli.

 
Klockan 12:27 em , Blogger paradox55 sa...

Härligt. Det är kul att läsa om vad ni politiker pysslar med helst i den egna kommunen.

Kanske man skulle själv ta ett större politiskt ansvar och bli politisk aktiv...

 
Klockan 3:19 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Hej,
Säg inte nej, inte heller kanske, utan JA! Du är varmt välkommen som medlem i Socialdemokraterna. Skicka ett mejl till vår partiexpedition på följande adress: sap.tyreso@telia.com eller ring: 08-712 80 30.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida