Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-04-07

Hallengren besökte Tyresö

I går, onsdag så besökte statsrådet Lena Hallengren Tyresö. Tillsammans med mig och Marita Bertilsson som är (s) gruppledare i Barn- och utbildningsnämnden. Programmet pågick mellan kl 09.00 till kl 13.00 och började med ett besök på C3L där vi först träffade skolledningen, därefter i tur och ordning en klass med barnskötare, en SFI klass och avslutningsvis ett kortare besök i en klass som lärde sig programering.

kl 10.30 bar det iväg till Krusboda skola och Gröna rummet. Där tog rektorn Mona Nyberg och Solveig Dahl emot. Vi fick vi titta på de nykläckta kycklingarna, men framförallt så fick Lena Hallengren en bra genomgång kring det lärande som pågår hela tiden med Gröna rummet som nav. Och det är minsann inte alla skolor som har en egen hönsgård!

Besöket avslutades med lunch från den salladsbuffé som finns i kommunens personalmatsal, tillsammans med representanter för Lärarförbundet, Kommunal och förvaltningsledningen för Barn- och utbildningsförvaltningen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida