Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-04-11

Se valfilmen. Nu i sin helhet: Blair och Brown den 11 April 2005

Klicka på rubriken och se hela filmen med Blair och Brown.

Även om Sverige och Storbrittanien i vissa avseenden skiljer sig åt, så blir jag både glad och än mer övertygad om betydelsen av att tydliggöra och lyfta fram värderingarna.
Det är framförallt värderingar som skiljer partierna åt. Och det är värderingarna som är kärnan och själva poängen med att sluta sig samman i partier. Det leder mig också till hur lika brittisk och svensk Socialdemokrati är.

Den 5 maj är valdagen i Storbrittanien. Socialdemokraterna och Tony Blair kommer förhoppningsvis att gå mot sin tredje mandatperiod i regeringsställning. Jag håller tummarna!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida