Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-04-27

Handikappomsorgen

I går eftermiddag var jag på öppet hus hos handikappomsorgen. Där visade de olika verksamheterna upp sin verksamhet och där fanns också flera föreningar representerade.
Själv fick jag chansen att prata ordentligt med personal från ett par enheter som i relation till varandra har en skiftande verksamhet. Boendeenheter, Rehab, avlastning för barn- och ungdomar och flera andra.
Ändå var detta bara en avdelning inom Socialförvaltningen - Handikappomsorgen som har en så omfattande verksamhet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida