Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-04-07

Fullmäktige igår

Igår genomförde Tyresö kommun kommunfullmäktige. Jag deltog i två debatter. Dels en interpellationsdebatt om folkomröstning kring trängselskatt, punkt 1.2 "Nya interpellationer" samt punkt 5 "Årsredovisning och revisionsberättelse Tyresö kommun 2005 samt redovisning av måluppfyllelse".

Du kan kolla på webbsändningen från sammanträdet. Jag lovar inte att det är kul, men du kan kolla på mig. på den första punkten så tror jag att klockan ska visa typ 58 minuter eller så, på den andra har inte ens jag orkat vänta in mitt eget inlägg.

Kanske säger debatten en del för dig som ska rösta i höst. Vad vet jag? Men som sagt, kul är var det inte.

Speciellt gastkramande är det inte, men viktigt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida