Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-05-20

Melodifestivalen och http://www.votelordi.org./

Ikväll håller jag på Finland. Att hålla på Carola känns främmande. Men jag kommer inte kolla på Melodifestivalen för att det finns en låt som är okey. Expressen har en kul vinkel på temat skönheten mot odjuren.

* * *
Istället ska jag lyssna till Bruce Springsteens senaste platta; "We Shall Overcome - The Seeger Sessions". The Boss tolkar Pete Seeger och det är tokbra.

1 kommentarer:

Klockan 9:26 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Anders
Håller med dig om melodifestivalen, jag bryr mig inte och struntar fullständigt i vem som vinner. Har just nu jobbat lite med min blogg. Tycker att det du skrev om äldreomsorgen i Tyresö om Moderaterna får som dom vill var bra. Tar upp det på min blogg och försöker och att sprida det till andra, hoppas att någon skribent nappar på uppslaget.
Hälsar
Juhani Kulo

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida