Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-04-27

32 barn på en avdelning på förskolan Ballongen

Igår så fick jag ett antal mejl från föräldrar som var arga och upprörda över att förskolan Ballongen i Krusboda, som för andra gången på kort tid, kommer att slå samman två förskoleavdelningar, denna gång summerar det till 32 barn.

Idag rapporterar Svd om Ballongen. Läs mer här.

Jag har tidigare bloggat om det kommunala vårdnadsbidraget som moderatledningen i Tyresö nu genomför.

För mig som socialdemokratisk politiker i Tyresö, så är det självklart att så här stora barngrupper inte ska få förekomma. Det är dessvärre ett utslag för att intresset för förskolan hos den moderatledda majoriteten inte är så stor. Fokus finns på andra saker än verksamhetens innehåll och kvallité. Det är viktigare med s.k. "valfrihetsreformer" som kommunalt vårdnadsbidrag och alternativa driftsformer. Det märks nu på förskolan Ballongen.

1 kommentarer:

Klockan 9:22 em , Blogger lillaEgo sa...

För någon sekund flaschade det förbi ett sting av saknad. Skönt att se att Tyresö står kvar.
:)

//Eva - utflyttad

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida