Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-04-18

Stark finansminister, presenterade stark vår-propp

Idag presenterade Sveriges finansminister, Pär Nuder vårpropositionen. Det var den första budgeten i modern tid som inte innehöll besparingar. En riktig reformbudget med viktiga välfärdssatsningar, men också många viktiga strategiska satsningar för att ytterligare öka företagandet och för att stärka människors ställning på arbetsmarknaden. Sverige har nu en urstark ekonomi, med en av västvärldens högsta tillväxttal, nästan dubbelt så hög som EU genomsnittet. Samtidigt klarar den svenska ekonomin överskottsmålet på 2% över den kommande mandatperioden.

TV4 gå det att se Nuders presentation i riksdagen och på regeringens hemsida finns den efterföljande presskonferensen till beskådan.

Idag är vi både stolta och nöjda i mitt parti!

1 kommentarer:

Klockan 12:35 fm , Anonymous Anonym sa...

Vid nästa val åker det självgoda sossepacket ut. Så är det.
Det socialdemokratiska partiet och dess regimtrogna funktionärer de föder, parasiterar på det arbetande folket. Skitsnacket tilltar ju närmare valet vi kommer.

En ny tid nalkas.......

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida