Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-04-24

Bloggsatir

Veckans Bloggtips: Jag har svårt för bondkomik, men gillar satir och ironi, gärna med en politisk underton (skrattar även gott åt satir som är elak mot (s), om den är underfundig).
Årets hitintills roligaste inlägg i bloggsfären, står "grabben med kniv" för. Han skriver om skälen till varför junilistan och (kd) ska gå samman är förvisso elak och lätt överdriven, men inte utan substans vilket gör den komisk.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida