Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-04-28

Trevligt och viktigt hos SPF

Igår så var jag och min partivän, Susann Ronström och besökte ledningen för SPF, en av Tyresös två stora pensionärsföreningar. Vi talade naturligtvis mycket om äldreomsorg, bostadsbyggande och framförallt åt det nya äldreboendet som ligger i tvärsnittet mellan dessa frågor. De hade trott att detta boende skulle läggas ut på entreprenad och inte fullt ut privatiseras. Detta resulterade i riktigt bra diskussioner om både fakta och värderingar.
Dessutom var det ett oerhört trevligt möte, med djupt engagerade företrädare för Tyresös seniorer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida