Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-05-15

Torgmöte lördag den 13 maj kl 10.00-13.00. 32 barn på förskolan Ballongen

I lördags så arrangerade (s) föreningen i Krusboda torgmöte på Krusboda torg, utanför ICA. Vi var fyra som var där. Föreningens ordförande Björn Ericson, Jerry Svensson, Susann Ronström och jag själv som alla har kommunalpolitiska uppdrag i Tyresö kommun.

Det var inga mikrofoner och högtalare som babblade i under dessa timmar, det hör nog 1900-talet till. Nej, vi hade ett lite informationsbord där vi fanns till hands för frågor och funderingar. Och vi hade en termos kaffe ur vilken vi bjöd de vi talade med. Enkelt och nära.

En grupp föräldrar från förskolan Ballongen, kom i omgångar och förde samtal kring den nya avdelning vid förskolan som är på väg att inrättas. Den ska ha ofattbara 32 barn. I sammanhanget kan det vara bra att veta att de förskolan redan idag har en annan avdelning med 30 barn.

Det är lätt att förstå dessa föräldrars upprördhet. De har också sammanställt de protester och det lobby arbete som de hitintills har genomfört på ett mycket bra sätt. Läs mer här.

Innan vårt torgmöte så hade vi gått ut med information till alla hushåll i Krusboda.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida