Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-05-19

Om nytt äldreboende i Tyresö

Idag har jag levererat en beskrivning av debatten i Tyresös kommunfullmäktige igår, kring det systemskifte i äldreomsorgen, som är på väg i Tyresö. Inlägget skrev jag på den Socialdemokratiska partistyrelsens valblogg. Vi har tidigare varit fredade från den här typen av beständiga förslag som påverkar själva grunden för den generella välfärdspolitiken. Läs inlägget här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida