Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-12-07

Veckans kvällsmöten i korthet

I måndags så hade vi besök av partivänner från Botkyrka och vi diskuterade hur vi som parti bäst når kommunikation med väljarna. Det var som alltid kul och trevligt att träffa Botkyrka som dessutom har fördelen av att vara i majoritetsställning.

Tisdag hade jag en ledig kväll. Ganska skönt med en paus också mitt i veckan och bara arbeta åtta timmar någon gång. Sedan behövs det en kväll för inre tjänst som det hette i lumpen och var förlagd till onsdagskvällar och handlade bland annat om skoputsning.

Igår onsdag så hade
Stockholms läns (s) partidistrikt ett av årets fyra representantskap. Huvudfrågan på dagordningen var att nominera ledamöter och ersättare i landstingets nämnder och styrelser. Distriktsstyrelsen hade gjort ett bra förarbete med de ganska roddiga förutsättningar som kom av regimskiftet i landstinget. Framförallt har de lyckats över förväntan att inte bara ta bort dryga 70 förtroendeposter, de har också fått in en del välbehövlig förnyelse.
Ikväll så träffade jag och
Tyresö Arbetarekommuns ordförande, Kristjan Vaigur den socialdemokratiska fullmäktigegruppen i Tyresö församling.

Jag kan se tillbaka på denna vecka och konstatera, att det har varit flera fina och givande möten, men att som enda heltidsarvoderade (s) politiker i Tyresö kommun, så har jag en vecka bakom mig som inte har innehållit några kommunala sammanträden (för de ligger som regel på kvällstid), men ändå har det varit mer än begränsad tid för möten med vanliga Tyresöbor.


Nu får det bli som det blir fram till jul. Det är viktigt även med interna möten och processer, men till våren måste det bli ändring. Då ska vi få fart på agitationen igen.

...För Socialdemokraterna ska vara ute - på gator och torg, i gruvor och fabriker - som en gammal kompis brukar säga:-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida