Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-09-25

Pigg av att rösta:-)

Idag har Expressens nätupplaga en artikel som behandlar ämnet; Morgontrött. I anslutning till detta alster så kan man på sedvanligt nätupplagevis rösta. Detta gjorde jag. Och jag är morgontrött.

Det unika var varken ämnet eller omröstningen, inte heller mitt val, UTAN ATT JAG VAR FÖRST ATT RÖSTA. Det har aldrig hänt mig förut, så jag vill dela min glädje över livets små glädjeämnen, med er bästa bloggläsare.

4 kommentarer:

Klockan 11:56 fm , Blogger Nathalie Sundesten Landin sa...

Då verkar ju inte du så morgontrött... i förhållande till dina medmänniskor. Det blir ju rätt komiskt att rösta ja - och vara första. Motsägelsefullt. Å andra sidan vet jag av egen erfarenhet att du är morgontrött! .-)

 
Klockan 12:52 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Om sanningen ska fram, så är jag inte fullt lika morgontrött numera. Tre barn, en amper hustru och stigande ålder har väl påverkat förändringen:-)
Men medge att det är rätt ballt att rösta och att det står 1 personer har röstat. Funderade ett tag på att springa ned och tjacka en trisslott, när jag ändå var i farten.

 
Klockan 1:10 em , Blogger Nathalie Sundesten Landin sa...

Ja, det är ballt! Jag håller med.

 
Klockan 7:24 em , Anonymous Anonym sa...

Koolt...har aldrig hänt mig...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida