Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-08-17

Utmanad - ”Fyra små rätter”

Jag har blivit utmanad av min gamla vapendragare, Nathalie Landin Sundesten. Det var ett tag sedan den ramlade ned, men jag har jobbat i turbotempo med vår lokala valrörelse, så nu var det hög tid att svara.

Utmaningen går under namnet ”Fyra små rätter” och handlar om att lista några favoriter, i grupper om fyra. Samtliga nedanstående listor är utan inbördes rangordning:

4 arbeten jag har haft i mitt liv:
Elektriker AEG MellansSverige
1:e Ombudsman SSU Stockholms län
Organisationsombudsman på 68an (Socialdemokratiska partistyrelsens expedition)
Oppositionsråd i Tyresö (nuvarande)

4 filmer jag kan se om och om igen:
Djungel George
Die Hard
Kurt Wallander filmerna
Beck filmerna

4 ställen jag har bott på
Trollbäcken:
Farmarstigen
Björkbacken
Krusboda

4 tv-serier jag gärna ser:
Värsta språket
Våra värsta år
Veckans Nyheter
Beck-filmerna (om de räknas)

4 ställen jag vill/tycker om att åka till:
Prag
Dublin
Torrevieja
Nässlingen

4 webbsidor jag besöker dagligen:
Aftonbladet.se
Socialdemokraterna.se/tyreso
tyreso.se
google.se

4 ställen där jag trivs:
Tyresö
Fjällen
Skärgården
Prag

4 personer jag vill utmana att svara på enkäten:
Fredrik Olsson
Johan Romin
Therese Wisén
Juhani Kulo

1 kommentarer:

Klockan 9:52 em , Blogger Nathalie Sundesten Landin sa...

Äntligen. Jag undrade just :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida