Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-08-29

Ideologiskt om arbete och ekonomi.

Valrörelsens så här långt bästa artikell om arbete och ekonomi återfinns i senaste nummret av AiP. Det är en tydlig och ideologisk uppgörelse, där statssekreteraren i finansdepartementet, Jens Henriksson beskriver socialdemokratisk politik för tillväxt, socialdemokratisk politik mot arbetslöshet. Trygghet i arbetslivets olika skeden,igår, idag och imorgon. Och framförallt beskriver den socialdemokratisk syn på ekonomisk politik.

Mitt omdöme är: Kortfattat, ganska enkelt och väldigt bra.

Den väljare som är det minsta osäker över vilket parti den ska rösta på. Läs artikeln. Och är du emot innehållet rösta inte (s). Men delar du beskrivningen, så ska du naturligtvis rösta (s).
BUSENKELT!!!

3 kommentarer:

Klockan 9:35 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Abbe
Visst är det busenkelt att veta vad man ska rösta på i årets val.
Bra artikel du tipsar om.

jag skriver så här på min blogg.

Ska alla med – eller ska vi lämna några bakom oss?
Friday, 1. September 2006, 18:08:41

Valet i år är egentligen enkelt. Det går bra för Sverige och Socialdemokraterna vill att alla ska få del av den ekonomiska utvecklingen. Högeralliansen anser att de som av olika skäl inte kan arbeta och de som är pensionärer inte ska få samma möjlighet som den som har ett arbete. Det är bara dom av oss som har en anställning som får del av högerns skattesänkning (jobbavdraget).

I England provade Margaret Thatcher den vägen. Det ledde till två-tredjedels samhället. Två tredjedelssamhället där två tredjedelar går vidare i välstånd och lämnar en tredjedel bakom sig.

Jag ställer inte upp på sådan utveckling, jag vill ha ett solidariskt samhälle.
Ett solidariskt samhälle värnar om alla medborgare också dom som för tillfället är arbetslösa, sjuka, förtidspensionerade eller pensionärer. Alla ska med så enkelt är det!
Det är Socialdemokraternas mål med politiken, alla ska med!
Därför är valet i år enkelt, ställ upp för ett solidariskt samhälle, rösta på socialdemokraterna!

 
Klockan 5:37 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Visst är det spännade med de "Nya Moderaterna", de lånar Blairs framgångsrika valstrategi medan värderingar och politik kommer från Margaret Thatcher.
Det enda nya är att centern, (kd) och (fp) har lagt sig till höger om det gamla högerpartiet.

 
Klockan 9:23 em , Anonymous Anonym sa...

Det är klart att ingen blir arbetslös när man måste jobba 10 av årets 12 månader för att betala skatten!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida