Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-03-27

Granska ännu mer!

Det är bra att Expressen och andra tidningar granskar politiska företrädare på olika nivårer. Det är också rimligt att (s) blir granskade i större omfattning. Vi är största parti och har faktiskt fler företrädare.
Den enda invändningen som jag har är den näst intill obefintlig granskaningen av borgerliga företrädare. Inte sedan Bildts dagar har en borgerlig företrädare setts som en mer möjlig statsminister än Reinfeldt. Varför granskas inte Reinfeldt?

Om vi räknar bort Svenska kyrkan, katolikerna, pingstkyrkan och andra vanliga samfund, så funderar jag ibland över vilka borgerliga företrädare som hör till Livets ord eller andra sektliknande organisationer? Finns det några kopplingar till den kristna högern i USA? Har i så fall deras värderingar smittat av sig i Sverige?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida