Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-03-17

30 km hastighetsgräns i Lindalen

Idag har jag träffat Sven Kristoffersson som leder trafikgruppen inom Lindalens egnahemsförening. Jag informerade Sven om att vi Socialdemokrater, i Tyresö kommuns tekniska utskott, kommer att agera för att Lindalen blir försöksområde för 30 km hastighetsgräns.

Ett av skälen för att vi har valt just Lindalen är det gedigna grundarbete som föreningen har gjort. De har en majoritet bakom sig i området, de har genomfört en väldigt bra enkät i området. Dess reultat säger att 96% av de boende vill ha 30 gräns. Läs gärna mer om undersökningen på deras hemsida.
www.lindalen.nu och klicka på trafikgruppen.

Jag och Sven var också överens om vikten av att hitta kompletterande sätt att förbättra trafiksäkerheten på. Avsmalning vid övergångsställe vara en relevant insats för ytterligare förbättra säkerheten, inte minst för områdets barn.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida