Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-05-30

Den borgerliga majoriteten träter om godis

Jag vet inte om jag ska drista mig till att kalla det sandlådenivå. Det handlar emellertid om Folkpartiets förslag om godisförbud. Det är Kristdemokraterna emot av beslutstekniska skäl. Tror jag.

Det är dock höljt i dunkel hurvida det är en majoritet eller minoritet inom majoriteten som förespråkar just detta förslag.

3 kommentarer:

Klockan 10:02 fm , Blogger Patric Rylander sa...

Här har du svaret på varför kd säger nej:

"Kristdemokraternas uppfattning är att godisförbud ska beslutas av föräldrar, lärare och rektorer i dialog med eleverna. Inte av politiker. Vi kan tycka och säga att godis inte är bra, men beslutet måste fattas på rätt nivå av dem som berörs, annars urholkas föräldra- och vuxenansvaret."

Citerat från min blogg http://patricrylander.blogspot.com/

 
Klockan 4:35 em , Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Jag vet vad KD anser om frågan, jag har länkat från detta inlägg till din blogg om just godisförbudet. Jag vet också vad FP anser. Men vad tycker (m)? Det är kanske den viktiga frågan eftersom det är (m) som är störst i godisalliansen...

 
Klockan 9:58 em , Blogger Patric Rylander sa...

Moderaternas inställning framgick väl av artikeln i förra veckans Mitti Tyresö. Eller?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida