Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-05-25

Lönegård ny chef på Rönneberga

Birgitta Lönegård blir ny chef för Rönneberga kursgård. Det är kul för Birgitta och jag är säker på att det är riktigt bra för Rönneberga kursgård.

Birgitta är Tyresöbo, vi började ungefär samtidigt på partihögkvarteret, hon som partikassör och jag som organisationsombudsman. När jag var lokalombudsman för partiet i Tyresö så var Birgitta först oppositionsråd (som jag är nu) och senare kommunalråd (som jag hoppas bli efter nästa val).

Vi har arbetat nära varandra till och från i femton år. Det är roligt när det går bra för duktiga människor och när även andra ser det. Rönneberga är att gratulera!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida