Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-05-25

Vårstämma Konsumetföreningen Stockholm

Ikväll har jag tillsammans med Birgitta Lönegård haft uppdraget att leda Konsum Stockholms årsstämma. Jag har haft förmånen att under ca 5 år tillbaka vara presidieordförande under dess stämmor.

Det brukar vara drygt 200 ombud från hela Storstockholm, som på våren behandlar årsberättelsens alla delar samt väljer ny styrelse.

Lena Ingren avgick som ordförande och ny ordförande är efter styrelsens konstituering Sune Dahlqvist.

På höststämman är det motionsbehandling.

Konsum Stockholm driver inte längre några butiker, det har överlåtits på KF som sin tur gör det genom Coop Sverige och Coop Norden. KonsumStockholm är däremot största andelsägaren i KF. Dessutom äger föreningen Atrium fastigheter som bland annat äger Farsta Centrum och en massa andra fastigheter för kommersiellt bruk - http://www.atriumfastigheter.se/.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida