Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-05-03

Ett Tyresö för alla - Mot rasism och främlingsfientlighet

Idag har jag varit på Tyresö Gymnasium tillsammans med Anna Steele Karlström (fp). Jag vet inte vilken gång i ordning vi är där, men det är både roligt och viktigt. Mötet och kommunikationen är i sig lärorikt. Att både göra något konkret och praktiskt samtidigt som värderingar förmedlas är inspirerande.

Jag har tidigare rapporterat lite mer omfattande från ett besök här på min blogg (klicka på rubriken så kommer du dit).

Idag besökte vi tre klasser. ES3, S2B och FP2. Jag gissar att vi fick förmånen att möta drygt 60 gymnasieelever under tre lektioner.

1 kommentarer:

Klockan 8:35 em , Blogger paradox55 sa...

Hej Anders...

Om du vill ha någon bild ibland. Kan det här vara ett bra tips...

http://w1.872.telia.com/~u87219511/blog/2005/05/flickr-och-blogger-bilder-p-enkelt-stt.html

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida