Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-08-02

Mätt som en plätt...

Det förs ständiga diskussioner om mat, vikt, vanor och hälsoutveckling. Själv har jag vid två tillfällen under våren deltagit som "politiker-prao" i skolköken på Njupkärr respektive Nyboda högstadium.

Vi har också kunnat läsa att trots allt smalare mat, så blir vi svenskar allt fetare. I hög utsträckning även undertecknad...

Samtidigt som denna viktiga och medvetna diskussion pågår så finns det ett motsatt spår. Nämligen olika snabbmatskedjors tävlan om att servera det största "mealet".

Mitt i allvaret måste det också finnas plats för en gnutta humor. Så bland alla kedjor så finns det en uppstickare från Pennsylvania. Det vore mig främmande att undanhålla er de hamburgare som serveras av Denny´s Beer Barrel Pub. De är supersiiiiize.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida