Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2005-11-07

ÄNTLIGEN!!! - Led Zeppelin får Polarpriset

Idag så meddelades det vid en presskonferens att Led Zeppelin välförtjänt kommer att erhålla THE POLAR MUSIC PRIZE 2006.

Motiveringen är följande:
"Polar Music Prize för 2006 tilldelas den brittiska gruppen Led Zeppelin, en av rockmusikens stora stilbildare. I sitt lekfulla och experimentella komponerande som sammanför vitt skilda stilar är mystik och urkraft gemensamma teman - något som tydligt kommit att definiera hårdrock som genre."

För dig som vill läsa mer, se tv-inslag och rösta på bästa Zeppelinlåt kan göra det här, här, här och här och på många andra platser.

Själv så kan jag inte annat än att känna en glädje över att den kultur som jag har vuxit upp med och som många gånger skrivits ned, nu får ett välförtjänt erkännande.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida