Nya Bergérus-bloggen 3.0

Varmt välkommen till min blogg! Jag heter Anders ”Abbe” Bergérus och är Socialdemokratiskt 1:e ombudsman i Värmland. För mig handlar politik främst om samhällsförändring. Jag ska så konstruktivt och drivande som möjligt försöka, att med egna ord beskriva viktiga händelser, uttrycka åsikter och skapa debatt.

2006-12-09

George of the Jungle!

Nu ikväll så har jag sett en av mina favoritrullar. Djungel George eller George of the Jungle som den heter på engelska. Den visades på på kanal 5 kl 18.05. Det är en film som har allt för alla åldrar. Mod, spänning, snygga tjejer, humor för alla åldrar inklusive samhällssatir. Den är prototypen för en klockren familjefilm. Sedan får filmsnobbar säga vad de vill.


Min absoluta favoritscen är när bovarna blir osams med filmens speaker/berättare. Otroligt roligt. Eller namnsättningen på legosoldaterna somalla heter Kurt, Hans och Gunnar etc...

Om du vill läsa mer om denna rulle, så vill jag hänvisa till Svenska Filminstitutets
faktablad som nås här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida